دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

اشكال هندسي

۱۱۸ بازديد

در اين طرح از انواع اشكال هندسي استفاده مي شود، معمولاً خطوط زاويه دارند و به طور دوراني و قوسي شكل حركت نمي كنند.
گروه هاي فرعي مهم اين طرح عبارتند از: هندسي بندي قايي، هندسي ترنج دار، هندسي محرمات، هندسي لچك ترنج (شاخه شكسته)، هندسي كف ساده، هندسي خطائي، هندسي ستاره (موزاييك)، هندسي خاتم شيرازي و هندسي جوشقاني.

محرمات:
طرح محرمات به طرح هايي در فرش اطلاق مي گردد كه قطعاتي از يك نقشه در طول فرش تكرار مي شود و عرض فرش در متن به چند رديف تقسيم مي گردد و هر رديف آن از رنگ و طرح مشخص از ابتدا تا انتهاي فرش ادامه پيدا مي كند و به طور راه راه ترسيم مي شود. اين طرح در بعضي از نقاط ايران به نام قلمداني مشهور است.

آموزش اشکال هندسی یکی از مباحث اساسی و حیاتی در آموزش ریاضیات است که از مراحل ابتدایی تا پیشرفته به عنوان بخشی اساسی از برنامه درسی تلقی می‌شود. این آموزش به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مفاهیم اساسی هندسه را مانند انواع اشکال هندسی، ویژگی‌ها و روابط آنها را فرا بگیرند. این اشکال شامل اشکال دو بعدی مانند مربع، مثلث، دایره و مستطیل و همچنین اشکال سه بعدی مانند مکعب، استوانه و مخروط می‌باشند.

 

با آموزش اشکال هندسی، دانش‌آموزان قادر خواهند بود تا مفاهیمی مانند محاسبه مساحت و محیط اشکال مختلف را درک کنند، قوانین و ویژگی‌های هندسی را بفهمند و با استفاده از آنها به حل مسائل مربوط به هندسه بپردازند. این آموزش می‌تواند از طریق تمرینات عملی و تعاملی، به همراه توضیحات و تصاویر، انجام شود تا دانش‌آموزان به راحتی و با لذت بیشتری مفاهیم هندسه را یاد بگیرند و بتوانند آنها را در مواقع مختلف به کار ببرند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.